ATELIER EXPERT: EEN LABEL ONTWIKKELD DOOR COVALUX
Expertise trekt nieuwe klanten aan

Covalux is in de loop van de jaren gegroeid door de overname van bestaande winkels, waardoor het zijn dekking in Wallonië geleidelijk aan uitbreidde. Vandaag telt de onderneming maar liefst veertien balies en heeft ze 110 medewerkers in dienst, onder wie magazijniers, leveranciers, verkopers aan de balies, winkelverantwoordelijken en administratief personeel. De profielen zijn zeer gevarieerd, maar de onderneming wil dat iedereen een expert is in zijn eigen vakgebied. Het hoofdkantoor ligt in de thuisstad van de familie, namelijk Marche-en-Famenne.
AANDACHT VOOR DE KLANT

AUTOMOTIVE EN CARROSSERIE

Wat de carrosserie betreft, vind je er meerdere grote merken van lakken en vernissen, maar ook lijmen, schuurmiddelen, en zelfs carrosserieonderdelen zoals koplampen, afwerkingsmateriaal, voorruiten … alleen van bekende merken. Eind 2012 werd een gloednieuw technisch centrum in gebruik genomen. Het bestaat uit een vergaderruimte, een lakcabine en een voorbereidingszone. In het centrum vinden er wekelijks lessen en demonstraties plaats. Het wordt ook gebruikt voor de opleiding van de personeelsleden van Covalux.
DE DIENSTEN VAN ATELIER EXPERT
- regelmatig onderhoud en nazicht;
- herstellingen voor alle merken;
- vervangwagen;
- verkoop van nieuwe en tweedehands voertuigen;
- de nodige visuele en mechanische controles als voorbereiding van een autokeuring;
- verlengde waarborg.
GEMEENSCHAPPELIJKE INVESTERINGEN

CONTINUE OPLEIDING
Naast het gereedschap moet je ook voortdurend op de hoogte blijven van de nieuwe technieken. Daarom biedt Atelier Expert opleidingsmodules aan die het mogelijk maken om de snelle en constante evolutie van de technologie in voertuigen te volgen. “De opleidingen worden altijd geldig verklaard en erkend door een certificaat“, verduidelijkt Jean-François Beguin.
Voor het materiaal en de opleidingen is Atelier Expert een samenwerking aangegaan met onder meer Delphi om de beste technische competenties te kunnen aanbieden. “Er zullen wellicht andere garageconcepten bestaan, maar het onze is het best uitgewerkt“, vertelt Jean-François Beguin. “We hebben meer aandacht voor de inhoud dan voor de verpakking.“
EEN VOORTREFFELIJK PARTNERSCHAP

Het sterke punt van Atelier Expert is voornamelijk het aanbieden van opleidingen die zowel praktisch als theoretisch zijn. De opleiders gaan zelfs naar de garage in kwestie om de informatie en het gegeven advies in praktijk te brengen. Een ander belangrijk aspect is de hotline die het mogelijk maakt om eventuele vragen heel snel te beantwoorden.
ATELIER EXPERT: VOORDELEN VOOR AANGESLOTEN GARAGES
Voor een bescheiden jaarlijkse bijdrage:
- jaarlijks opleidingsprogramma met min. één opleiding in een erkend centrum;
- drie tot vier promoties per jaar;
- hotline;
- toegang tot de Site Direct Evolution van Delphi met persoonlijke log-in;
- maandelijkse marketingcampagnes;
- borden voor buiten op het gebouw;
- vervangwagens tegen onklopbare prijzen;
- zichtbaarheid op de website www.atelierexpert.be.
GERICHTE COMMUNICATIE
Garages hebben over het algemeen weinig tijd om aan hun communicatie te besteden. Atelier Expert stelt hun communicatietools voor het grote publiek ter beschikking en werkt globale of eerder specifieke communicatieacties uit: een website met een garagelokalisator, reclame via sociale netwerken, borden voor buiten, promoties ... Daardoor kunnen de aangesloten garages nieuwe klanten aantrekken.
WIE KAN ATELIER EXPERT WORDEN?
