Voor met name intern goederentransport kiezen velen voor een vorkheftruck. maar bij de behandeling van lange stukken, zoals balken of profielen voelt de inzet van een vorkheftruck contra-intuïtief aan: de stukken komen namelijk dwars op het toestel te liggen en zorgen daarmee voor hoofdbrekens. dan werk je beter met een zijlader. de zijlader heeft echter nog andere troeven.
De agv-technologie is ondertussen een vertrouwde technologie geworden die we steeds vaker zien opduiken in bedrijven. in recente jaren zagen we tegelijkertijd heel wat blitse, soms producentspecifieke afkortingen voorbijkomen.
Op de voorstelling van het economisch dossier van sigma vielen alleen maar blije gezichten te bespeuren. niet alleen omdat iedereen na lange tijd elkaar weer zag, maar ook omdat de verwachte verkoopdaling al bij al meeviel, zeker in verhouding tot de omstandigheden.
Op 31 maart organiseerde de europese verhuurvereniging era (european rental association) een online event met als centraal thema: ‘bouwen aan een duurzame toekomst: overgang naar een circulaire en koolstofarme bouwsector.’ tijdens dat event kwamen in twee panels verschillende europese beleids- en industrie-experten aan het woord.
Als bedrijven de zijlader al kennen, dan staat die geboekt als ‘alternatief voor’ de heftruck. een van de meest onderschatte troeven van een zijlader is echter de geboden veiligheid.
In de bouwsector, maar net zo goed in de verhuur, landbouw en industrie, tonen verreikers dagelijks hun nut aan op talloze locaties en werven. hun belangrijkste troef: veelzijdigheid! dankzij een brede waaier aan toebehoren en aanbouwstukken doen ze dienst als tractor, wiellader, kraan, hoogwerker, heftruck, betonmixer enz. de producenten doen er alles aan om deze multifunctionele duizendpoot steeds performanter, comfortabeler, veiliger en zuiniger te maken. een overzicht.