AutoTechnica 2026: beursvloer al 80% volzet, nieuwkomers verruimen het aanbod
Met nog zeven maanden te gaan tot AutoTechnica 2026 eind maart de deuren opent in Brussels Expo, is de beursvloer al voor 80% gevuld. Een lange lijst deelnemers, waaronder TAE, Garmat, Hella, Doyen, Febi, Brembo, Denso, Gates, Mercedes Parts en zelfs Renault Motrio, bevestigde hun aanwezigheid. Daarnaast verwelkomt AutoTechnica 2026 ook verschillende nieuwkomers, zoals Turbo’s Hoet.

De Federatie AutoMateriaal (FAM) verwacht samen met organisatiepartner i-ONE dat de volledige beursvloer tegen het einde van dit jaar volzet zal zijn. “De interesse is groot. Er lopen nog gesprekken met verschillende partijen en ik ben bijzonder tevreden met de positieve reacties. Het is mooi om te zien dat vertrouwde gezichten opnieuw aanwezig zijn en dat ook veel nieuwkomers de weg naar AutoTechnica gevonden hebben. AutoTechnica 2026 wordt meer dan ooit dé ontmoetingsplek in de Benelux voor automotive professionals”, aldus Michel Gillard, algemeen secretaris van TRAXIO.
Uniek event dat de automotive aftermarket samenbrengt
Voor Stijn Janssens, sales director van febi, is deelname aan AutoTechnica vanzelfsprekend. “We zijn van oudsher standhouder. AutoTechnica sluit volledig aan bij ons motto ‘close to the market’, dicht bij onze klanten staan. Het is het enige forum in de Benelux dat drie dagen lang alle spelers samenbrengt: klanten, hun klanten en partners. Bovendien volgt de beurs de trends, zoals de nauwere samenwerking tussen OE en aftermarket. Voor ons is AutoTechnica daardoor de perfecte weerspiegeling van de sector vandaag.”
Op de beursstand brengt febi via demonstraties en gesprekken technische kennis onder de aandacht, met speciale focus op de nieuwe turbolijn. Daarnaast presenteren ook Blue Print en SWAG hun oplossingen, zodat bezoekers een volledig beeld krijgen van de kracht van de bilstein group.

Ook Michel Vervekken, CEO van TAE (Techno Automotive Equipment), noemt AutoTechnica een uniek en onmisbaar event. “AutoTechnica is een kwalitatief evenement dat onevenaarbaar is in de Benelux. Het is dé gelegenheid om mensen uit alle segmenten van de markt te ontmoeten en onze grootste toestellen live te tonen en te laten testen. De bezoekersmix is erg waardevol: van technici tot aankoopverantwoordelijken en beslissingsnemers die elkaar elders zelden treffen.” Voor TAE heeft AutoTechnica ook een interne meerwaarde. “Het is een soort teambuilding. Het motiveert ons hele team. Iedereen kijkt ernaar uit en werkt samen om er iets moois van te maken.”
Nieuwe exposanten grijpen hun kans

Naast de vertrouwde standhouders willen ook nieuwe exposanten zich tonen op de grootste automotive vakbeurs van de Benelux.
“Deze vakbeurs speelt een steeds belangrijkere rol in de Benelux en biedt ons een uitstekende gelegenheid om onszelf te presenteren. AutoTechnica is een formaat dat geen enkele andere partij aanbiedt en waar je een breed publiek bereikt”, licht Olaf Velthuis, managing director van Turbo’s Hoet, toe.
“We willen vooral onze TurboPartnerPro Formule in de kijker zetten. Een unieke formule waarmee wij onze turbokennis delen via technische trainingen, recent vernieuwd en uitgebreid. Het ondersteunt autobedrijven en monteurs vóór, tijdens en na montage van de turbo en minimaliseert zo technische en financiële risico’s. Daarnaast organiseren we op onze stand een Turbo Challenge, een interactieve kennisquiz over turbo’s, waarmee we onze expertise op een toegankelijke manier delen met monteurs. We hopen dat velen de weg naar onze stand vinden en zich aansluiten als TurboPartnerPro.”
AutoTechnica 2026: beproefd concept met nieuwigheden
AutoTechnica 2026, de grootste automotive vakbeurs van de Benelux, vindt plaats van zondag 29 tot en met dinsdag 31 maart in Brussels Expo. De beurs behoudt haar gekende succesformule, maar introduceert ook enkele opvallende nieuwigheden.
Naast de sterke focus op netwerken en business, worden thematische dagen en zones georganiseerd die inspelen op actuele trends in de sector:
- Road Assistance Zone – innovaties in pechverhelping en mobiliteit.
- Carwash Day – de nieuwste technologieën in carwash en autodetailing.
- Second Life Day – rond tweedehandsvoertuigen, remarketing en aftersales.
- HR & Education Day – over rekrutering, opleiding en de skills van morgen.
Daarnaast keren ook de Mobility Talks terug met een rijk programma van keynotes, panelgesprekken en inspirerende debatten over de toekomst van mobiliteit, duurzaamheid en technologische evoluties.