“PROBLEMEN BESTAAN NIET, ALLEEN OPLOSSINGEN"
Garage Marvince in Eigenbrakel
Garage Marvince, opgericht in 1999, bevindt zich in de industriezone van Eigenbrakel en heeft in de loop van de jaren heel wat veranderingen gekend. De garage maakt tegenwoordig deel uit van de netwerken 1,2,3 AutoService en Point S. Zaakvoerder Vincent Elens heeft meer dan dertig jaar ervaring in de sector. Zijn passie voor auto's heeft hij doorgegeven aan zoon Miguel, die in de zaak meewerkt. Zoiets is vandaag eerder uitzonderlijk en verdient bijgevolg zeker onze aandacht. Tijd voor een ontmoeting!
GARAGE MET TOEKOMSTPERSPECTIEF

"Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat er toekomst zit in een service voor alle autotypes", aldus Vincent Elens, die in Eigenbrakel een garage overnam die al deel uitmaakte van het Point S netwerk. Daar voegde hij nog 1,2,3 AutoService aan toe. “Waarom? Omdat het merk veel belang hecht aan service en logistieke ondersteuning", klinkt het. "De onderneming verzorgt bovendien mechanicaopleidingen voor alle merken."
GRONDIG WERK

BUURTGARAGE
Garage Marvince is in de eerste plaats een buurtgarage. De klanten hebben rechtstreeks contact met zaakvoerder Vincent, zijn zoon Miguel en de mecanicien Roberto. Iedereen staat klaar om de klanten te helpen en de problemen zo goed mogelijk op te lossen, rekening houdend met ieders budget. Voor grotere defecten kan een vervangwagen ter beschikking gesteld worden.
“Uiteraard hebben we een stapje voor op onze concurrenten, zowel technisch als op het gebied van opleidingen, het onthaal en de klantgerichtheid", voegt Vincent er aan toe, afgaande op zijn eerdere werkervaringen.
DE TOEKOMST IS VERZEKERD
“Ik ben ook bijzonder gelukkig dat mijn zoon Miguel (25) besliste om met mij samen te werken. Hij is geen technicus, maar weet heel veel over banden en alles wat daarmee te maken heeft. In dat domein is zijn hulp ontzettend welkom." Vincent, Miguel en Roberto volgen opleidingen om hun kennis uit te breiden. Zo leren ze bij Point S bij over banden en hun geometrie, terwijl ze meer te weten komen over diagnosestelling en elektronica tijdens de opleiding van 1,2,3 AutoService. “Gemiddeld volgen we elk jaar vier opleidingen. In het ideale geval gaan we met twee personen naar zo'n opleidingsdag, maar dat vraagt wat organisatie. Het zou handig zijn als we nog een leerjongen kunnen aanwerven, maar dat is niet zo evident", aldus Vincent.
REGELMATIGE UPDATES

OP DE HOOGTE BLIJVEN
Vincent en zijn team blijven dankzij de verschillende vertegenwoordigers op de hoogte van de nieuwigheden en gebeurtenissen op de markt. “Uiteraard zou het interessant zijn om een beurs zoals Automechanika in Frankfurt te bezoeken, maar de informatie van de leveranciers volstaat voorlopig als antwoord op de vragen en de verwachtingen van het team van Garage Marvince."
EEN LEERJONGEN IS MOEILIJK TE VINDEN
“Het moeilijkste in ons vak is eigenlijk gemotiveerd personeel vinden", meent de zaakvoerder. “Vooral de motivatie blijkt een probleem te zijn. Voor de opleiding kunnen we met behulp van onze partners zelf wel zorgen. We werken samen met scholen, maar soms krijgen we ook spontane sollicitaties binnen."
RECLAME EN MARKETING
“We werken samen met leasingmaatschappijen zoals ABC Lease en zullen die activiteiten in de toekomst nog uitbreiden. We bieden ook opslagruimte voor banden aan en werken samen met... collega's. We noemen ze liever zo, dan concurrenten", klinkt het. “Onze klanten komen voornamelijk uit de streek. Dankzij onze groep krijgen we af en toe reclamespotjes op de radio en advertenties in de regionale geschreven pers. Toch is Garage Marvince niet gefranchised. Ik blijf liever mijn eigen baas... Wat uiteraard niet betekent dat ik de regels niet moet naleven! We moeten ons houden aan het imago en voorkomen van de garage. Dat maakt deel uit van de overeenkomst met het merk en in ruil daarvoor krijgen we die reclame."
“We werken trouwens niet met forfaitaire prijzen, maar rekenen volgens het aantal werkelijk gepresteerde uren en op basis van een bestek. Zo komt de klant niet voor verrassingen te staan. Bij een toeslag wordt hij immers steeds op de hoogte gebracht." De beste service is gebaseerd op vertrouwen, vindt Vincent. Zijn motto is dan ook: “Er bestaan geen problemen, alleen oplossingen."
VIPGAST OP MILLE MIGLIA

Vincent had zich via ons vakblad CarFix voor de wedstrijd ingeschreven. Tijdens Vincents afwezigheid hield zijn zoon Miguel de zaak draaiende.
"Het was een magische ervaring. Als liefhebber van mooie auto's heb ik mijn ogen de kost kunnen geven. Naast al die oude legendarische modellen was ook de streek prachtig. We werden ontvangen als God in Frankrijk. Het was puur genieten!" In de ontvangstruimte is trouwens een plekje voor een affiche van het event vrijgemaakt.