Logistiek & transport

De uitdaging van XXL, opgelost door PostNL

Hoe Tuinmeubelwereld piekdrukte en grote formaten tackelt

PostNL XXL service

Tuinmeubelwereld staat onder andere bekend om zijn royale loungesets van wel 3 meter lang en tuintafels voor 8 personen. Deze grote formaten, gecombineerd met een piek in de vraag tijdens het korte hoogseizoen (waarin ze vaak 50% van hun jaaromzet realiseren), brachten in het verleden logistieke uitdagingen met zich mee. Mede-eigenaar Arne Batenburg legt uit hoe ze deze obstakels overwonnen en welke cruciale rol PostNL Extra@Home daarbij speelt.

Gedaan met logistieke kopzorgen 

"De samenwerking met PostNL Extra@Home is een strategische keuze gebleken", getuigt Arne. "Het gemak van bezorging tot in de tuin, gecombineerd met een feilloos track & trace-systeem, garandeert dat onze klanten erop kunnen vertrouwen dat hun bestelling de volgende dag al aankomt. Die betrouwbaarheid is ook gewoon cruciaal, vooral tijdens de piekperiodes. Wat daarbij enorm helpt, is dat we de jaarplanning kunnen afstemmen met onze accountmanager én flexibel kunnen op- en afschalen wanneer nodig. Een hele geruststelling!"

Waarom PostNL Extra@Home?

Wat maakt de samenwerking met PostNL Extra@Home dan precies zo waardevol? "De kracht zit hem onder meer in de persoonlijke, oplossingsgerichte aanpak", benadrukt Arne. "We denken samen na over verbeteringen, bijvoorbeeld specifieke tarieven voor lichtere artikelen die normaal gesproken niet in aanmerking komen voor Extra@Home. Dergelijke zaken verbeteren de samenwerking aanzienlijk."

Naast flexibiliteit prijst Arne ook het betrouwbare karakter van PostNL Extra@Home. "De 'vandaag besteld, morgen in huis'-service is een enorme troef. Zeker tijdens drukke periodes, zoals zonnige weekenden, wanneer klanten last-minute nog een tuinset willen bestellen."

Sterke partner voor groei

De ambitie van Tuinmeubelwereld is glashelder. "We willen dé meest relevante speler worden in de tuinbranche van de Benelux. Een sterke logistieke partner, zoals PostNL Extra@Home, is in dat opzicht onontbeerlijk." Lees alles over de troeven van PostNL in het nieuwste Extra@Home magazine: Maak het verschil met bezorging van XL-producten | PostNL.

POSTNL EXTRA@HOME                                                        Nieuw logo PostNL
EUROPARK-WEST 65 
9100 SINT-NIKLAAS
+32 (0)3 760 05 19
Extra.home@postnl.be
www.postnl.be

ACCOUNTMANAGER BELGIË
KIM DEMOINY
+32 (0)492 14 59 90
Kim.demoiny@postnl.be
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Meer weten over

company corner

POSTNL PAKKETTEN BELGIË

BREMHEIDELAAN 10 , TURNHOUT 2300
KantoormateriaalElektroGrafisch nieuwsVerpakking & labelGrootelektroMeubilairLezers grafisch nieuwsLezers verpakking & label
Print Magazine

Recente Editie

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine